Doorgaan naar hoofdcontent

Een introductie op "Verlosser: Gods belofte vervuld!"



Het is bijna Kerst! Ben je er al klaar voor? Het is een tijd vol muziek, boodschappen doen, lichtjes, kerstversiering, kerstdiensten op school en hele lange to-dolijsten. We moeten aan van alles denken: waar gaan we heen met de kerstdagen, welke cadeautjes gaan we kopen en wat zetten we op het kerstmenu? We moeten nog kerstkaartjes en mailtjes sturen, foto’s maken en familie en vrienden bezoeken. Als we denken aan alles wat we moeten doen, kan de paniek toeslaan, als we bedenken dat we ons lijstje nooit helemaal af kunnen werken.

In deze drukke tijd kan het je zomaar gebeuren dat je uit het oog verliest wat we werkelijk vieren met Kerst: we vieren Jezus. We vieren Zijn komst. 

De wereld stond op z’n kop toen Jezus werd geboren. Alle profetieën over de komst van de langverwachte Messias werden vervuld toen Jezus werd geboren. De Verlosser was vlees geworden. Jezus werd mens om ons leven te geven, om onze zonden te vergeven en om ons de kans te bieden om gered te worden van het oordeel dat we verdienen. 

Het kerstverhaal is een verhaal van gewone mensen die buitengewone dingen meemaakten. We zien engelen die met Zacharias, Maria en Jozef praten. Een engelenkoor vult de stille nacht met lofliederen terwijl de herders op hun schapen passen. Een heldere ster leidt de wijzen naar Bethlehem en de wereldse overheid wordt door God gebruikt in Zijn plan. We zien wonderen gebeuren. Het wonder dat Johannes de Doper wordt geboren terwijl Elizabeth al oud is. En bovenal, het wonder dat Christus mens wordt. De tweede Persoon van de Drie-eenheid wordt geboren uit een jonge maagd.

“En de engel zei tegen hen: Wees niet bevreesd, want zie, ik verkondig u grote blijdschap, die voor heel het volk wezen zal, namelijk dat heden voor u in de stad van David de Zaligmaker geboren is; Hij is Christus, de Heere.”
- Lukas 2:10, 11
We vieren het goede nieuws van Jezus geboorte. Dit was geweldig nieuws, voor alle mensen. Maar ook vandaag is het nog steeds geweldig nieuws voor iedereen, op minstens drie manieren, want: 

Jezus is de Verlosser die ons bevrijdt van zonde en dood (Mattheüs 1:21). 

Hij is de mensgeworden Christus, de Messias die de Wet en de Profeten vervult en laat zien dat God trouw is (Mattheüs 5:7). 

Hij is de Heer die naar onze wereld kwam en zorgde voor een onverbreekbaar, eeuwig verbond tussen God en mensen. Immanuël, God met ons (Mattheüs 1:23). 

Laten we genieten van deze kersttijd, de feestjes, de cadeautjes, de tijd met vrienden en familie. Laat Kerst bovenal het feest van Zijn komst zijn.


----------------------------------------------------------------


Doe deze maandag 26 november nog met ons mee! Mail naar lovegodgreatlynederlands@gmail.com om mee te doen met onze emailgroep. Of check onze Facebookpagina, in onze groep Aan Zijn Voeten is nog plek! Heb je het leesplan al gevonden in YouVersion? Nodig je vriendinnen, zussen, moeder en buurvrouw uit om samen Gods Woord open te doen en onze vier Zijn komst!

We hebben speciaal voor jullie ook kids uitdagingen gemaakt, passend bij de studie Verlosser: Gods belofte vervuld. Wil jij samen met je kinderen toeleven naar de komst van de Verlosser? Mail dan naar lovegodgreatlynederlands@gmail.com en we sturen het gratis naar je op!


Reacties