Doorgaan naar hoofdcontent

Hij waakt over je



Voor mij is deze eerste psalm een eenvoudige en vooral diepgaande samenvatting van een groot deel van het evangelie. Deze tekst wijst ons op het najagen van Christus en het wandelen in gerechtigheid. Ik ben nogal visueel ingesteld en daarom roept dit vers veel beelden op.
  • Soms stel ik me een pad voor, waar ik overheen loop. Ik kom dan bij een splitsing en moet de volgende richting kiezen. 
  • Soms is er een wegwijzer. Vaker is het niet zo duidelijk. 
  • Soms kunnen we een heel eind vooruit kijken, maar soms is het zicht beperkt of wordt het ergens door belemmerd. 
  • Er kunnen prachtige, idyllische paden zijn. Maar er zijn ook overwoekerde, verraderlijke plaatsen. 
  • Bekende reizen. Onbekende wegen.
En zo is het ook in ons leven, of niet? God ziet en kent alle details van onze levenswandel met Hem, zelfs wanneer de details voor ons niet duidelijk zijn.

Hij waakt over ons. Hij is bij ons. "Uw Woord is een lamp voor mijn voet en een licht op mijn pad." Psalm 119:105

We zullen het pad van rechtvaardigheid nooit perfect bewandelen. We kunnen niet zonder zonde zijn, maar door Jezus is er genade in overvloed. De vraag is: doen we dingen uit liefde voor God of gaan we voor het applaus van de wereld? Het eerste heeft eeuwige waarde. Het andere niet. De wereld gaat uiteindelijk echt voorbij.

Het goede nieuws is dat het ondanks al ons (ver)dwalen, nooit te laat is om je om te keren. Nooit te laat om een ander pad te zoeken of een ​​routebeschrijving te vragen. God omarmt een berouwvol hart en verwelkomt iedere zondaar die terugkomt.

Je reactie op Christus zal het verschil maken. De eerste stap is om Christus te vragen om je persoonlijke Redder te zijn. De volgende stap is om te proberen om naar Gods wil te wandelen en te groeien in je geloofsleven.

Zoals de Amerikaanse dichter Robert Frost schreef: Twee wegen liepen uiteen in een bos, en ik, ik nam de weg waarover minder gereisd werd, en dat heeft het verschil gemaakt.

Genade en vrede,

Wist je dat wanneer je een Love God Greatly-studiegids koopt, je helpt om Gods Woord weg te geven in meer dan 20 talen en de wereld te veranderen... door één studiegids te kopen? BEDANKT voor het steunen van onze bediening en bedankt dat je ons helpt om financiële barrières en taalbarrières te doorbreken, zodat meer vrouwen over de hele wereld toegang kunnen hebben tot de waarheid van God in hun moedertaal! 

Je kunt je exemplaar kopen in onze Love God Greatly store of op Amazon.de!

Reacties