Doorgaan naar hoofdcontent

Zijn Verlossingswerk



Mijn pasgeboren baby meisje opende haar ogen en keek me aan. 
Ze knipperde terwijl ze probeerde te wennen aan het licht in de kamer. 
Ik knipperde mijn opkomende tranen weg die opwelden in mijn ogen. 
Ze was prachtig.
Ze was zo klein.
Ze was van mij.
Ik was nu een moeder - een jonge moeder. Negentien jaar om precies te zijn.
Als een ongetrouwde tienermoeder in de herfst van mijn tweede studiejaar, worstelde ik met het idee van Gods liefde voor mij en met het geloof dat God ook echt van mij houdt.   
Een positieve zwangerschapstest maanden eerder had mijn hele leven op zijn kop gezet, ik had maar weinig zelfwaarde. Ik had het verknald. Ik had mensen die ik liefheb teleurgesteld. Ik was onderweg om een moeder te worden terwijl ik eigenlijk nog bezig was om mijn periode van kind-zijn af te sluiten. 
Ik was niet langer het "goeie meisje".
En soms dacht ik, af en toe hardop, of God nog steeds van mij hield. 
Pijn met een lichte schok, een hele lading spijt, en een groot deel onzekerheid lieten mij ongeliefd, onherstelbaar en buiten Gods genade achter. Het voelde alsof ik naar het einde van de aarde was gereisd en daar alleen was, in het donker en in de kou. Hoewel ik altijd bleef geloven dat God van mij hield tijdens die eerste dagen van nieuw moederschap, heb ik dat niet zo ervaren.  
Maar blijkbaar tijdens een van die lange, eenzame, donkere en koude momenten, heb ik mijn Bijbel gepakt en gezocht naar de zekerheid van Gods liefde voor mij. Mijn hele leven had ik geleerd te geloven dat God van mij hield, wat er ook zou gebeuren. Ik wilde bewijs. Ik had het nodig om herinnerd te worden aan die zekerheid van Zijn liefde in mijn leven zodat ik daarin kon rusten en het voor mezelf kon blijven herhalen. 
Ik vond een vers van die verzekering en schreef het op een papiertje. Dat ene vers werden er twee, toen vijf, toen werden het vanzelf twee pagina's vol met bijbelteksten die mij eraan herinnerden dat God van mij houd. Ik hield die papiertjes dicht bij me, opgevouwen in mijn zak of mijn tas als ik naar college ging. 
Laatst dacht ik aan die papiertjes en heb ze uit een doos tevoorschijn gehaald. Ze waren nog heel ook al waren ze inmiddels wat vergeeld. Ik herinnerde me hoe moeilijk het was om Gods liefde voor mij te accepteren omdat ik voelde dat ik het niet verdiende. 
Maar deze waarheid is waar ik bij stil stond toen ik Gods Woord weer hoorde - God gaf Zichzelf om mij te redden van elke wetteloze daad. 
De kleine.
De grote. 
Allemaal.
Ik weet nu dat het niet uitmaakt of we een nieuwe gelovige zijn of dat we al een tijdje christen zijn, we hebben Zijn verlossende liefde nodig, elke dag opnieuw. Maar we moeten die liefde accepteren en leven in het licht van het offer van Christus voor ons. Dat betekend soms dat we met Hem moeten wandelen in kleine stappen in dagelijkse gehoorzaamheid. Op andere tijden betekend het dat we Zijn liefde en vergeving moeten accepteren als we herstellen van de gevolgen van onze zonden.  
Wat het dan ook is, God werkt in ons, Hij heiligt ons. Hij onderwijst ons als we met Hem wandelen en als we in Zijn Woord studeren (Johannes 17:17) wat het betekend om heilig, apart gezet, en Hem toegewijd te leven. 
We moeten er simpelweg voor kiezen om te geloven dat Zijn verlossende werk nog steeds bezig is in ons - hoe ver we ook denken dat we gevallen zijn. En als we geloven en handelen in geloof, dan verandert Hij ons. 
De sleutel is geloof.
Geloof dat je geliefd bent - want dat ben je (Jeremia 31:3)
Geloof dat God verlost - want dat doet Hij (Galaten 3:13) 
Geloof dat God goede werken in jou wil bewerken - want dat kan Hij (Fillipenzen 1:6)
En wat er ook in je verleden is gebeurd of wat je nu ook te wachten staat, geloof dat God je nooit los laten en je zal omarmen met Zijn genade en mededogen. Het verlossende werk aan het kruis is er voor jou en mij elke dag. 
Jaren later, dat babytje is nu een volwassen vrouw met haar eigen gezin. Hoewel ik me de worsteling van mijn tienerjaren goed kan herinneren, is het dat niet wat mijn leven definieert - het verlossingswerk van God doet dat wel. Mijn leven wordt gemarkeerd door Zijn goedheid, Zijn vriendelijkheid en Zijn nooit aflatende liefde. En ik weet zonder enige spoor van twijfel dat Hij schoonheid uit het gebrokene maakt, want ik heb Hem dat zien doen bij mij. 
Zoek de waarheid in Gods Woord. Kies ervoor te geloven wat er staat boven hoe jij je voelt. En handel zo vanuit het geloof dat Zijn Woord waar is. 
Alles Voor Hem,



Chrystal Hurst is een energieke, plezierige en gewone vrouw die ervan houdt andere vrouwen te bemoedigen om volledig tot bloei te komen in Christus. Chrystal gelooft sterk is Gods belofte uit Jeremia 29:11, “Ik weet de plannen die Ik voor u heb…” en haar verlangen in om andere christenen te helpen dit te geloven en deze waarheid in hun leven tot uitdrukking te brengen. 
Chrystal is een begenadigd schrijfster, spreekster en aanbiddingsleidster. Als oudste kind van Dr. Tony en Lois Evans, is Chrystal altijd omgeven geweest met het Woord van God. Als lid van Oak Cliff Bible Fellowship, helpt Chrystal haar moeder in de bediening voor vrouwen en ze geniet ervan om vrouwen te helpen een diepere relatie te ontwikkelen met hun Heer. Chrystal heeft recentelijk samen met haar vader het boek Kingdom Woman geschreven. Je kan haar ook schrijvend vinden op haar blog —Chrystal’s Chronicles—waar ze scherp haar gedachten verwoord over haar geloof en alledaagse ervaringen. 
Het belangrijkste vind Chrystal haar taak als toegewijde vrouw en het thuis onderwijzen van haar vijf kinderen. Ze noemt zichzelf wel eens gekscherend de COO (Chief Operating Officer) van het Hurst huishouden.  Chrystal en haar man Jessie wonen in een klein stadje net buiten Dallas, Texas.

Reacties