Doorgaan naar hoofdcontent

Week 7 dinsdag



Vanwege de liefde die we hebben ontvangen van God, zijn christenen geroepen om Gods liefde aan te bieden en uit te gieten voor alle mensen. We kunnen niet enkel mensen liefhebben die lief en aardig zijn. Christenen zijn geroepen om vijanden lief te hebben, te vergeven, te verzoenen en te herstellen. Terwijl we mediteren op Gods overvloedige overvloeiende liefde voor ons ondanks onze daden en deze accepteren, zijn we in staat om diezelfde liefde te delen met anderen ondanks hun daden.

Welke voorwaarden stel jij voor mensen in jouw leven? De liefde van God vereist een verandering in ons leven. We hebben anderen lief door de liefde die we hebben ontvangen door Jezus. De reden waarom dit soort liefde wonderbaarlijk en transformerend is, is omdat het een bovennatuurlijke liefde is. We moeten allemaal bidden voor het hart van Jezus... een hart dat ware compassie en liefde heeft voor mensen met een verlangen om gered te worden. 

Vader God, ik dank U dat U mij liefde betoont die boven mijn zonden, tekortkomingen en fouten uitkomt. Verwijder enige onvergevingsgezindheid, apathie en onverschilligheid die mogelijk verborgen is in mijn hart. Help me om mensen niet alleen in woorden lief te hebben, maar in actie en in daad. In Jezus' naam. Amen.

Reacties